kalevikamarainen

Iso jytky

 

Perussuomalaisetkin jäävät kauaksi taakse nytkyttelemään jytkyllään, kun toimeksi pannaan.  Miljoonapelistä rautaromuksi sekunnissa -"aika-ajo" on jo varsin vaikea voitettava. "Ship happens" ja vakuutusvirkailijat sekä lakimiehet kiittävät.

https://

http://www.cargolaw.com/2012nightmare_emd-loco.html

 

Terveisin Kalevi Kämäräinen

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (14 kommenttia)

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Joskus kestää, sitten taas ei. Se mikä on vahinko yhdelle on onni toiselle.

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio

Paperinaru ei kestä rautatieläisen kourissa.

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen

Ei tuo kovin korkealta pudonnut, joten vahingot jäinevät pieneksi...

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen

Varsinkin hidastusta katsoessa näkyy selvästi, kuinka runko vääntyy. Se on sitten selvä peli.

Terv. KK

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen

Suurimman osan tekniikasta voi hyödyntää. Toki niin isoa Autorobotia ei ole olemassakaan, millä sen rungon oikaisee, mutta käyttökelpoisia osia jäi ehjiksi...

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen Vastaus kommenttiin #5

Suurin osa arvosta läksi kuitenkin taivaan tuuliin.

Terv. KK

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen Vastaus kommenttiin #6

No, vakuutus korvaa ja uppoaahan niitä valtamerilaivojakin :)

Ja onneksi tuo putoaminen ei aiheuttanut henkilövahinkoja.

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen Vastaus kommenttiin #7

Ja kuten totesin, vakuutusvirkailijat ja lakimiehet tykkää ;-).

Terv. KK

Käyttäjän jiihooantikainen kuva
Juho Antikainen Vastaus kommenttiin #8

Piti kysyä edellisessä kommentissa, että paljonko tuollaisen veturityypin vakuutus-/reaaliarvo on?

http://en.wikipedia.org/wiki/Downer_EDI_Rail_GT46C...

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen Vastaus kommenttiin #9

Kuvittelin voivani tarjota eksaktin vastauksen, mutta niin tämä nykymaailmakin välillä yllättää. Liekö nolostelevat lopputulosta, kun valmistajan sivuilta en löydä uutisia veturitoimituksesta (vaikka eihän se toki tekijän syy ole, jos tuote matkalla vaurioituu).
http://www.progressrail.com/media.asp
http://www.emdiesels.com/emdweb/company/company_ne...

Valmistajamaan horisontista katsottuna hinta on kahden miljoonan dollarin molemmin puolin.
http://www.ask.com/question/how-much-does-a-diesel...

Tässä kuvassa rungon vääntymä näkyy selkeästi ja on aivan samanlainen toisen pudotuksen kanssa, joka aikaansaatiin Britanniassa.
https://www.flickr.com/photos/respondekrailroad/97...
http://www.cargolaw.com/2011nightmare_GE.Class70.html

Terv. KK

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund Vastaus kommenttiin #10

Palo Turkukin ja kai siinä rautakin kärsi. Ellei muuta niin joku rautanaula.

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen Vastaus kommenttiin #11

Joo, ja rautanaulan arvo siinä koko hässäkässä jää aika vähäiseksi.

Terv. KK

Käyttäjän TuomoKokko kuva
Tuomo Kokko

Wikipedian mukaan laite painaa runsaat 130 tonnia, ja siihen nähden (maallikon silmin) suhteellisen hennoilta vaikuttaneet kiinnitysratkaisut olivat liian vähän.

Jos taakka olisi pudonnut viisi sekuntia aikaisemmin, olisi laivan parras luultavasti pyöräyttänyt sen kyljelleen. Olisiko se sitten onnettomuutena ollut yhtään pahempi, en tiedä.

Videopätkä oli muuten erinomainen perustelu kiellolle "älä mene riippuvan taakan alle"!

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen

Lepsu turvallisuuskulttuuri lie se syy (ja siinä osasena ehkä kuluneet liinat ynnä huonot tuennat).
https://www.linkedin.com/groups/EMD-GT46CACe-Locom...

Jos veturi selviäisi vesikylvystä ilman rungon vääntymistä, olisi sillä kaiketi enemmän arvoa. Vaikka kyllä se silti nähdäkseni aika nopeasti pitäisi kuitenkin panna päreiksi suolaveden takia.

Videon turvallisuussanomasta olen kyllä samaa mieltä!

Terv. KK

Kirjoittajan suosituimmat Puheenvuoro-palvelussa

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset